Jens Hedman
Min Granne Tonsättaren presenterar Jens Hedman på Centralbadet
Nyskriven musik för metallslagverk och elektronik famförd av duon Hidden Mother. Musik anpassad till Centralbadets unika akustik och miljö. Stycken om Zoroastriska änglar, om tystnadens torn och om ett sjunkande tempel.
  • Angels I - Vohu Manah
  • Angels III - Kshathra
  • The Tower of Silence
  • Angels IV - Armaiti
  • Angels V - Ameretat
  • The Sinking Temple

Alla stycken är uruppföranden och specialskrivna för Hidden Mother och Centralbadet!

Konserten blir ca 48 min

Jens Hedman (1962) is a long time established name in Swedish electroacoustic music. His music has been performed at festivals, concerts and on radio all over the world and has received several important prizes in international music competitions. Hedman composes both instrumental and electroacoustic music as well as sound art. He often combines his music with other artistic expressions, collaborating with writers, visual artists, choreographers, architects and other composers.

Hedman has been teaching at EMS in Stockholm for more than 20 years as well as at IDKA, Kapellsbergs music school. He was president of the Society for Electro Acoustic Music in Sweden 2001–08. Hedman studied EAM-composition at the Royal College of Music in Stockholm and sound art at Stockholm Academy of Dramatic Arts.

--

HIDDEN MOTHER is a contemporary music duo focused on scenic music. What distinguishes Hidden Mother from other groups in this genre is that they incorporate performance art within their shows. Music by composers like Hanna Hartman, Lisa Streich and Magdalena Meitzner is mixed with performance art by artists like Marina Abramovic, Rebecca Horn and Hector Meinhof.

The members are professional percussionists, but Hidden Mother is far from a traditional percussion ensemble. The instruments they use are often different sound objects and electronics.

Hidden Mother: Ulrik Nilsson and Magdalena Meitzner. The duo is based in Stockholm, Sweden. Magdalena Meitzner is a composer as well as freelancing musician. Ulrik Nilsson (former members of the internationally acclaimed Kroumata Percussion Ensemble) is a freelancer.

Centralbadet, Drottninggatan 88
T-bana Centralen / Stockholm City eller Hötorget

LÄS NOGA: Det finns 30 stycken platser med fri entré. För att få tillgång till dessa rekommenderar vi att komma i god tid innan konserten börjar. Entrén för dessa sker via Holländargatan 13, Inläpp kl 18.45 - 18.55.

För övriga besökare erbjuder Centralbadet en rabatterad relaxentré á 280kr (ordinarie pris 380 kr). Relaxentré avser obegränsad tid i Salongsbad, Bastu & Relaxavdelning samt lån av badlakan, badrock & badskor. Uppge kod: RELAXKONSERT vid incheckning/betalning. Koden gäller hela dagen från badets öppning kl 07.00.

Passa på att njut av Centralbadets utbud några timmar innan konserten, och sätt dig på bassängkanten lagom till konsertens start!